Vård- och stödsamordnare
Har du psykisk ohälsa och svårt att hantera vardagen? Vi kan stötta dig genom att samordna kontakten med vården, kommunen och andra myndigheter.
En vård- och stödsamordnare är en person som kan hjälpa dig att samordna dina kontakter inom kommunen och med andra myndigheter eller vården. De stöttar dig så att du ska leva ett så självständigt liv som möjligt.
Hur fungerar det?
Om du behöver stöd i kontakten med olika myndigheter eller vården kan en av våra samordnare stötta dig genom hela processen.
Tjänsten är kostnadsfri och vi för inga journaler över dina besök.
Vem kan få hjälp?
Du kan få stöd av en vård- och stödsamordnare om du:
- är över 18 år,
- upplever långvarig psykisk ohälsa eller kognitiva svårigheter som påverkar din vardag,
- behöver stöd från flera olika myndigheter och vårdgivare,
- upplever att den vanliga samordningen, som exempelvis SIP-möten, inte är tillräcklig,
- är motiverad och kan delta aktivt i förändringsarbetet.
Har du barn under 18 år? Vi kan även hjälpa dig att samordna stöd för dem.
Hur kontaktar du oss?
Ansök om hjälp i vår e-tjänst. Du kan välja att boka en telefontid direkt eller bli kontaktad inom en vecka.
Eslövs kommuns vård- och stödsamordnare arbetar enligt Case management-modellen. Läs mer om detta på Socialstyrelsens hemsida.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.