Trygghetslarm
Med ett trygghetslarm kan du larma dygnet runt om du skyndsamt behöver hjälp. Trygghetslarm är en biståndsbedömd insats. Du måste alltså ansöka om trygghetslarm.
Ansökan
Du ansöker enkelt om trygghetslarm via våra e-tjänster. Du kan också ta kontakt med Kontaktcenter 0413-620 00 eller kommunen@eslov.se för att få hjälp med din ansökan.
Ansökan om trygghetslarm för dig som fyllt 65 år
Ansökan om bistånd avseende hemtjänst, trygghetslarm och andra vård- och omsorgsinsatser
Trygghetslarmet återlämnas när behovet upphört. Det behövs ingen fast telefon för att vi ska kunna installera trygghetslarm.
Låsenhet för nyckelfri hemtjänst
I samband med att du får trygghetslarmet kommer även en digital nyckel att installeras. Detta för att personal snabbare ska kunna komma hem till dig när du larmar. Låsenheten monteras över det befintliga vredet och fungerar på de flesta lås. Du kan använda dina nycklar som tidigare.
Nyckel
Vid installationen av trygghetslarmet ska en nyckel till bostaden alltid lämnas till oss. I och med att du lämnar ut din nyckel kan det krävas ett tillägg i din hemförsäkring. Kontakta därför ditt försäkringsbolag för att höra om din hemförsäkring påverkas av att du skaffar trygghetslarm.
Avgift
Enligt gällande avgifter och taxor.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.