Synpunkter och klagomål

Om du är missnöjd eller har synpunkter på en viss förskola/skola, tar du i första hand kontakt med ansvarig skolpersonal.

Upplever du att du inte får svar på dina frågor i första skedet, ser vi gärna att du lämnar dina synpunkter via vår e-tjänst.

Lämna synpunkter, klagomål, beröm

Du hjälper oss att bli bättre

Synpunkterna som du delar med dig av, ger oss möjlighet att ytterligare förbättra och utveckla vår verksamhet. En gång per år rapporteras inkomna synpunkter och klagomål samt vilka åtgärder som vidtagits till ansvarig politisk nämnd. Vi är skyldiga enligt Skollagen att vidta åtgärder om vi hittar brister i vår verksamhet.

Korrekt svar av ansvarig

Synpunkten eller klagomålet vidarebefordras till den som ska handlägga det och du får återkoppling från denna person. Vi strävar efter att ge dig återkoppling så snart vi kan, men ibland behövs kontakter tas för att utreda vad som har hänt och då kan det dröja en tid. Du har valet att vara anonym, men för att få ett personligt svar måste du fylla i dina kontaktuppgifter.

Fristående verksamheter

Fristående verksamheter har egna rutiner och vi ber dig kontakta den skola det gäller.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Här kan du lämna synpunkter på sidans information. Tack för att du hjälper oss att göra webbplatsen bättre!

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of eslov.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close popup window