Synpunkter och klagomål
Om du är missnöjd eller har synpunkter på en viss förskola/skola, tar du i första hand kontakt med ansvarig skolpersonal.
Upplever du att du inte får svar på dina frågor i första skedet, ser vi gärna att du lämnar dina synpunkter via vår e-tjänst.
Lämna synpunkter, klagomål, beröm
Du hjälper oss att bli bättre
Synpunkterna som du delar med dig av, ger oss möjlighet att ytterligare förbättra och utveckla vår verksamhet. En gång per år rapporteras inkomna synpunkter och klagomål samt vilka åtgärder som vidtagits till ansvarig politisk nämnd. Vi är skyldiga enligt Skollagen att vidta åtgärder om vi hittar brister i vår verksamhet.
Korrekt svar av ansvarig
Synpunkten eller klagomålet vidarebefordras till den som ska handlägga det och du får återkoppling från denna person. Vi strävar efter att ge dig återkoppling så snart vi kan, men ibland behövs kontakter tas för att utreda vad som har hänt och då kan det dröja en tid. Du har valet att vara anonym, men för att få ett personligt svar måste du fylla i dina kontaktuppgifter.
Fristående verksamheter
Fristående verksamheter har egna rutiner och vi ber dig kontakta den skola det gäller.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.