Klagoguiden
För att stödja dig som konsument har Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden skapat en webbtjänst, Klagoguiden som kan vägleda dig när du vill klaga på en vara eller tjänst.
Klagoguiden – är lätt att använda. Klicka fram en brevmall som passar just det du vill klaga på. Det kan vara en reklamation gällande en tjänst utförd av en hantverkare eller något du är missnöjd med kring ditt boende. Eller så har du köpt något som du sedan inte är nöjd med, en väska eller kanske en möbel som du inte tycker uppfyller kraven. Brevmallen fyller du sen i och skickar till näringsidkaren som är aktuell för din reklamation. Det finns olika typer av brev för olika sorters klagomål. Att klaga på rätt sätt är viktigt. Det minskar risken för missförstånd.
Glöm inte att alltid spara en kopia till dig själv!
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.